2025
|
Stockinger, Kristina, Nett, Ulrike E., & Dresel, Markus (2025). Commonalities and differences in strategies for regulating motivation and emotion in academic settings: a within-person approach. Learning and Instruction, 95, 102009. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2024.102009 BibTeX | RIS | DOI |
2024
|
Daumiller, Martin, Putwain, David W., & Nett, Ulrike (in press). Complex dynamics: investigation of within- and between-person relationships between achievement emotions and emotion regulation during exam preparation through dynamic network modeling. Journal of Educational Psychology, . https://doi.org/10.1037/edu0000883 BibTeX | RIS | DOI |
Polujanski, Sabine, Nett, Ulrike, Rotthoff, Thomas, Oezsoy, Melissa, & Schindler, Ann-Kathrin (2024). Uncovering heterogeneity in mental health changes among first-year medical students. Medical Education Online, 29(1), 2317493. https://doi.org/10.1080/10872981.2024.2317493 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2023
|
Lichtenfeld, Stephanie, Pekrun, Reinhard, Marsh, Herbert W., Nett, Ulrike E., & Reiss, Kristina (2023). Achievement emotions and elementary school children's academic performance: longitudinal models of developmental ordering. Journal of Educational Psychology, 115(4), 552-570. https://doi.org/10.1037/edu0000748 BibTeX | RIS | DOI |
Dilara Oezsoy, Melissa, Nett, Ulrike, Rotthoff, Thomas, Polujanski, Sabine, Karossa, Nadja, & Schindler, Ann-Kathrin (2023). DREE(A)Ming about learning environments – Revision des Dundee Ready Education Environment Measures zur Erfassung des Lernumfelds im Medizinstudium [Abstract]. Ursula Walkenhorst, Christoff Zalpour, Cindy Brandes (Eds.), Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) 14.09. - 16.09.2023, Osnabrück(p. DocV-12-03). Düsseldorf: German Medical Science - GMS Publishing House. https://doi.org/10.3205/23gma066 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Polujanski, Sabine, Rotthoff, Thomas, Nett, Ulrike, & Schindler, Ann-Kathrin (2023). First-year medical students’ varying vulnerability to developing depressive symptoms and its predictors: a latent profile analysis. Academic Psychiatry, 47, 143-151. https://doi.org/10.1007/s40596-023-01757-x PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Stockinger, Kristina, Nett, Ulrike E., & Dresel, Markus (2023). Strategien zur Regulation von Motivation und Emotion in Lernkontexten – Entwicklung einer integrativen Taxonomie. Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz, 10. GEBF-Tagung 2023, 28.02.- 02.03.2023, Duisburg-Essen. BibTeX | RIS |
Rottweiler, Anna-Lena, Stockinger, Kristina, & Nett, Ulrike E. (2023). Students' regulation of anxiety and hope — a multilevel latent profile analysis. Emotion, 23(7), 1891-1903. https://doi.org/10.1037/emo0001200 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2022
|
Nett, Ulrike E., Ertl, Sonja, & Bross, Tanja (2022). Emotionales Erleben von Schüler*innen in Jahrgangsstufe 4 unter dem Einfluss der Covid-19-Pandemie im Schuljahr 2019/2020. Zeitschrift für Grundschulforschung, 15(2), 399-418. https://doi.org/10.1007/s42278-022-00151-0 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Nett, Ulrike E., Dresel, Markus, Gegenfurtner, Andreas, Matthes, Eva, Peuschel, Kristina, & Hartinger, Andreas (2022). Förderung der Lehrkräfteprofessionalität im Umgang mit Heterogenität in der Schule. In Andreas Hartinger, Markus Dresel, Eva Matthes, Ulrike E. Nett, Kristina Peuschel, & Andreas Gegenfurtner (Eds.), Lehrkräfteprofessionalität im Umgang mit Heterogenität: theoretische Konzepte, Förderansätze, empirische Befunde (pp. 21-40). Münster: Waxmann. BibTeX | RIS |
Gegenfurtner, Andreas, Dresel, Markus, Matthes, Eva, Nett, Ulrike E., Peuschel, Kristina, & Hartinger, Andreas (2022). Lehrkräfteprofessionalität im Umgang mit Heterogenität: eine Einführung in den Band. In Andreas Hartinger, Markus Dresel, Eva Matthes, Ulrike E. Nett, Kristina Peuschel, & Andreas Gegenfurtner (Eds.), Lehrkräfteprofessionalität im Umgang mit Heterogenität: theoretische Konzepte, Förderansätze, empirische Befunde (pp. 9-18). Münster: Waxmann. BibTeX | RIS |
Hartinger, Andreas, Dresel, Markus, Matthes, Eva, Nett, Ulrike E., Peuschel, Kristina, & Gegenfurtner, Andreas (Eds.). (2022). Lehrkräfteprofessionalität im Umgang mit Heterogenität: theoretische Konzepte, Förderansätze, empirische Befunde. Münster: Waxmann. BibTeX | RIS |
Stockinger, Kristina, Bäulke, Lisa, Nett, Ulrike E., & Dresel, Markus (2022). Motivations- und Emotionsregulation: eine empirische Annäherung an konzeptuelle Gemeinsamkeiten und Unterschiede. 9th conference of the Society for Empirical Educational Research, 8–11 March 2022, Bamberg, Germany. BibTeX | RIS |
Stahl, Christine & Nett, Ulrike E. (2022). Ressourcen schaffen und nutzen: ein Netzwerk zum Umgang mit Heterogenität in der Schule im Kurzporträt. . PDF | BibTeX | RIS | URL |
Nett, Ulrike E. & Ertl, Sonja (2022). Stresserleben in Jahrgangsstufe 4 unter dem Einfluss des ersten coronabedingten Lockdowns. In Eva Gläser, Julia Poschmann, Petra Büker, & Susanne Miller (Eds.), Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule: Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis (pp. 197-202). Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/5965-24 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Bieg, Sonja, Dresel, Markus, Goetz, Thomas, & Nett, Ulrike E. (2022). Teachers' enthusiasm and humor and its' lagged relationships with students' enjoyment and boredom - a latent trait-state-approach. Learning and Instruction, 81, 101579. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2021.101579 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Dirk, Judith & Nett, Ulrike E. (2022). Uncovering the situational impact in educational settings: studies on motivational and emotional experiences. Learning and Instruction, 81, 101661. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2022.101661 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2021
|
Moeller, J., Bergmann, C., Brose, A., Dietrich, J., Kühnel, J., Kuppens, P., Loderer, Kristina, Malmberg, L.-E., Mainhard, T., Nett, Ulrike E., Neubauer, A. B., Pekrun, Reinhard, Riediger, M., & Schmiedek, F. (2021). ManyMoments – using multi-lab collaboration to improve replicability of intensive longitudinal studies. 8th Conference of the Society for Ambulatory Assessment (SAA), June 30 - July 2 2021, Zurich, Switzerland. BibTeX | RIS |
Wieland, Lena M., Ebner-Priemer, Ulrich W., Limberger, Matthias F., & Nett, Ulrike E. (2021). Predicting delay in goal-directed action: an experience sampling approach uncovering within-person determinants involved in the onset of academic procrastination behavior. Frontiers in Psychology, 12, 695927. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.695927 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Stockinger, Kristina, Eckerlein, Nicole, Nett, Ulrike E., & Dresel, Markus (2021). Strategien zur Regulation von Motivation und bzw. oder Emotion im Studium. 18. Tagung der Fachgruppe Pädagogische Psychologie (PAEPS), September 2021, Heidelberg. BibTeX | RIS |
Bross, Tanja, Nett, Ulrike E., & Ertl, Sonja (2021). Wie akkurat können Lehrkräfte das emotionale Erleben ihrer Schüler*innen einschätzen? [Poster]. 6. wissenschaftliches Symposium "Fachlichkeit und Heterogenität" des Projekts "Förderung der Lehrerprofessionalität im Umgang mit Heterogenität" (LeHet), 3.12.2021, Universität Augsburg, Augsburg. PDF | BibTeX | RIS |
2020
|
Respondek, Lisa, Seufert, Tina, Hamm, Jeremy M., & Nett, Ulrike E. (2020). Linking changes in perceived academic control to university dropout and university grades: a longitudinal approach. Journal of Educational Psychology, 112(5), 987-1002. https://doi.org/10.1037/edu0000388 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Wieland, L. M., Capelle, J. D., Rottweiler, Anna-Lena, Seithe, A., Ebner-Priemer, U. W., Nett, Ulrike E., Grunschel, C., & Fries, S. (2020). Selbstregulation im Alltag von Studierenden (SriAS) – Teil 1. Einleitung in Forschung und Befunde. (Online-Ressource). Karlsruhe: House of Competence & ZML, Karlsruhe Institute of Technology (KIT). https://doi.org/10.5445/IR/1000125784 BibTeX | RIS | DOI |
Rottweiler, Anna-Lena & Nett, Ulrike E. (2020). Selbstregulation im Alltag von Studierenden (SriAS) – Teil 4. Emotionsregulation. (Online-Ressource). Augsburg: Empirical Educational Research, Augsburg University. https://doi.org/10.5445/IR/1000125791 BibTeX | RIS | DOI |
Rottweiler, Anna-Lena, Capelle, Jan D., Wieland, L. M., Steuer, G., Grunschel, C., Fries, S., Ebner-Priemer, U. W., & Nett, Ulrike E. (2020). Situationsspezifische Selbstregulation – Transfer von Erkenntnissen aus der Forschung in die Hochschulpraxis. 49. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik, Berlin, März 2020. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Bieg, Sonja, & Dresel, Markus (2020). Stability and variability of students' achievement goals and perceived class structure – a latent trait-state approach. Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Francisco, USA, April 2020. BibTeX | RIS |
Rottweiler, Anna-Lena & Nett, Ulrike E. (2020). Studierender, ägere Dich nicht – die dynamische Entwicklung von Emotionen während einer Klausurvorbereitung. 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Psychologie, Potsdam, März 2020. BibTeX | RIS |
Goetz, Thomas, Keller, Melanie M., Lüdtke, Oliver, Nett, Ulrike E., & Lipnevich, Anastasiya A. (2020). The dynamics of real-time classroom emotions: appraisals mediate the relation between students' perceptions of teaching and their emotions. Journal of Educational Psychology, 112(6), 1243-1260. https://doi.org/10.1037/edu0000415 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Wieland, L. M., Capelle, Jan D., Rottweiler, Anna-Lena, Seithe, A., Ebner-Priemer, U. W., Nett, Ulrike E., Fries, S., & Grunschel, C. (2020). Videogestützter Transfer von Forschungsergebnissen in die Hochschulpraxis [Poster]. 49. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik, Berlin, März 2020. BibTeX | RIS |
2019
|
Respondek, Lisa, Seufert, Tina, & Nett, Ulrike E. (2019). Adding previous experiences to the person-situation debate of achievement emotions. Contemporary Educational Psychology, 58, 19-32. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2019.02.004 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Respondek, Lisa, Seufert, Tina, & Nett, Ulrike E. (2019). Alles unter Kontrolle? Die Relevanz von "Perceived Academic Control" für Studienabbruch und Studienleistung: eine Längsschnittstudie. 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Psychologie, Köln, Februar 2019. BibTeX | RIS |
Rottweiler, Anna-Lena & Nett, Ulrike E. (2019). Anxiety and hope interact with regulation strategies close to an exam. 18th Biennial EARLI Conference, Aachen, Germany, August 2019. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. (2019). Auswertung von Längsschnittdaten. ProkRASt-Projekttreffen, Universität Bielefeld, März 2019. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. (2019). Fröhliche Schüler – langweiliger Unterricht: wie beeinflussen stabile und variable Merkmale der Person und Situation das emotionale und motivationale Erleben von Schülerinnen und Schülern?. Forschungskolloquium, Leibniz-Institut für Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik, IPN, Kiel, Januar 2019. BibTeX | RIS |
Respondek, Lisa, Seufert, Tina, & Nett, Ulrike E. (2019). Growing perceptions of control reduce dropout risk and enhance achievement - a longitudinal study. 18th Biennial EARLI Conference, Aachen, Germany, August 2019. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Tobisch, Anita, & Dresel, Markus (2019). Herkunftsbezogene Heterogenität, Motivation und Emotionen von Schüler*innen. Symposium "Heterogenität in der Schule – Begriffsverständnis, Forschungsperspektiven und Forschungsergebnisse aus unterschiedlichen Disziplinen", organisiert im Rahmen des Projekts LeHet, Universität Augsburg, Augsburg, November 2019. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Pekrun, Reinhard, & Reiss, Kristina (2019). Mathe wird heute bestimmt wieder langweilig, oder nicht?. 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Psychologie, Köln, Februar 2019. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. (2019). Qualitätssicherung in der Forschung?! – Über den Nutzen und die Gefahren von Impact Faktoren und Co. Fall School "Wege aus der Wissenschaftskrise", im Rahmen von "Stipendiatinnen und Stipendiaten machen Programm" (Studienstiftung des Deutschen Volkes), Universität Augsburg, Oktober 2019. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. & Götz, Thomas (2019). Selbstreguliertes Lernen. In Detlef Urhahne, Markus Dresel, & Frank Fischer (Eds.), Psychologie für den Lehrberuf (pp. 67-84). Berlin: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-55754-9_4 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Nett, Ulrike E. & Dresel, Markus (2019). Selbstreguliertes Lernen in der Ganztagsschule. Jahrbuch Ganztagsschule, 2019/20, 32-44. PDF | BibTeX | RIS |
Wieland, L. M., Ebner-Priemer, U. W., & Nett, Ulrike E. (2019). Understanding how mechanisms of motivational change contribute to the manifestation of dilatory behavior in students' daily lives. 2019 SAA Conference, Syracuse, NY, USA, June 2019. BibTeX | RIS |
2018
|
Respondek, Lisa, Seufert, Tina, & Nett, Ulrike E. (2018). Achievement emotions from a trait state perspective and their relationships with perceived academic control and achievement. Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), New York City, USA, April 2018. BibTeX | RIS |
Respondek, Lisa, Seufert, Tina, & Nett, Ulrike E. (2018). Aus 2 mach 3? Komponenten von Leistungsemotionen und ihre Bedeutung für akademische Kontrollwahrnehmung und Prüfungserfolg. 51. Konferenz der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Frankfurt am Main, September 2018. BibTeX | RIS |
Lichtenfeld, Stephanie & Nett, Ulrike E. (2018). Changes in frames of reference and its effects on students' self-perceptions and emotions. 51. Konferenz der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Frankfurt, September 2018. BibTeX | RIS |
Rottweiler, Anna-Lena, Taxer, Jamie L., & Nett, Ulrike E. (2018). Context matters in the effectiveness of emotion regulation strategies. AERA Open, 4(2). https://doi.org/10.1177/2332858418778849 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Rottweiler, Anna-Lena & Nett, Ulrike E. (2018). Emotionsregulation im Tagesverlauf. 51. Konferenz der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Frankfurt, September 2018. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. & Rottweiler, Anna-Lena (2018). Experience sampling in der empirischen Bildungsforschung. 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Psychologie, Basel, Schweiz, Februar 2018. BibTeX | RIS |
Rottweiler, Anna-Lena, Taxer, Jamie L., & Nett, Ulrike E. (2018). How emotion regulations strategies affect mood before exams: does context matter?. Symposia session, Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), New York City, USA, April 2018. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Götz, Thomas, & Krannich, Maike (2018). Skalen zur Erfassung von Langeweile-Coping im Lern- und Leistungskontext. In Gerda Hagenauer & Tina Hascher (Eds.), Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule (pp. 273-288). Münster: Waxmann. PDF | BibTeX | RIS |
Schrader, Claudia & Nett, Ulrike E. (2018). The perception of control as a predictor of emotional trends during gameplay. Learning and Instruction, 54, 62-72. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2017.08.002 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Nett, Ulrike E. (2018). Traits und States im emotionalen Erleben von Lernenden. Symposium "GöMarEr" (Arbeitsgruppentreffen der ehemaligen Lehrstühle Göttingen, Marburg und Erfurt und deren Nachwuchsgruppen) organisiert durch die Abteilung Lehr- und Lernforschung der Universität Ulm, Universität Ulm, Ulm, Februar 2018. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Pekrun, Reinhard, Reiss, Kristina, & Ufer, Stefan (2018). Traits, states, and previous experiences in students' enjoyment and boredom in math classes. Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), New York City, USA, April 2018. BibTeX | RIS |
2017
|
Estner, C., Wagner, S., Kantelberg, K., Nett, Ulrike E., & Seufert, T. (2017). "K.I.K.s" für die Lehre – ein hochschuldidaktisches Angebot für Professorinnen und Professoren. In R. Kordts-Freudiger, D. Al-Kabbani, & N. Schaper (Eds.), Hochschuldidaktik im Dialog – Beiträge der Jahrestagung der deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik 2015 (pp. 145-160). Bielefeld: wbv. PDF | BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. (2017). Diagnostik von Emotionen. Symposium "Diagnostische Kompetenz - eine Grundlage für heterogenitätsangemessenes Handeln von Lehrpersonen", organisiert im Rahmen des Projekts LeHet, Universität Augsburg, Augsburg, November 2017. BibTeX | RIS |
Rottweiler, Anna-Lena & Nett, Ulrike E. (2017). Emotion intensity and emotion regulation before exams [Poster]. 5th Biennial Conference of the Society for Ambulatory Assessment (SAA), Esch-sur-Alzette, Luxembourg, June 2017. BibTeX | RIS |
Respondek, Lisa & Nett, Ulrike E. (2017). Es kommt darauf an: die differenzielle Wirkung von Metakognition auf Prüfungsleistung und akademische Kontrollüberzeugung. Gemeinsamen Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY) der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Münster, September 2017. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. (2017). Glückliche Schüler – langweiliger Unterricht. Tagung MINT²KA, Karlsruher Institut für Technologie, Karlsruhe, Juni 2017. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Bieg, M., & Keller, M. (2017). Happy students in frightening classes – traits and states in the experience of students' academic emotions. Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Antonio, USA, April 2017. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. (2017). Herausforderungen der Lehre an der Universität Ulm. Herbstakademie des Zentrums für Allgemeine Wissenschaftliche Weiterbildung der Universität Ulm, Ulm, September 2017. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Bieg, Madeleine, & Keller, Melanie M. (2017). How much trait variance is captured by measures of academic state emotions? A latent state-trait analysis. European Journal of Psychological Assessment, 33(4), 239-255. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000416 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Nett, Ulrike E. & Goetz, Thomas (2017). Kann ich meiner Langeweile entfliehen? Der Einfluss der Situation auf den Umgang von Studierenden mit Langeweile. Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY) der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Münster, September 2017. BibTeX | RIS |
Rottweiler, Anna-Lena & Nett, Ulrike E. (2017). Leistungsemotionen regulieren – die Rolle der Intensität. Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY) der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Münster, September 2017. BibTeX | RIS |
Respondek, Lisa, Seufert, Tina, Stupnisky, Robert, & Nett, Ulrike E. (2017). Perceived academic control and academic emotions predict undergraduate university student success: examining effects on dropout intention and achievement. Frontiers in Psychology, 8, 243. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00243 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Sticca, Fabio, Goetz, Thomas, Nett, Ulrike E., Hubbard, Kyle, & Haag, Ludwig (2017). Short- and long-term effects of over-reporting of grades on academic self-concept and achievement. Journal of Educational Psychology, 109(6), 842-854. https://doi.org/10.1037/edu0000174 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Lichtenfeld, Stephanie & Nett, Ulrike E. (2017). The ocean of self-beliefs: students' anticipatins of the big-fish-little-pond effect and its implications for their emotional experiences. Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY) der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Münster, September 2017. BibTeX | RIS |
Respondek, Lisa & Nett, Ulrike E. (2017). University students' real-life emotions: applying STARTS models to analyse the experience of achievement emotions and their interaction with perceived control [Poster]. 5th Biennial Conference of the Society for Ambulatory Assessment (SAA), Esch-sur-Alzette, Luxembourg, June 2017. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Bieg, M., & Keller, M. (2017). Wieviel Trait steckt in State-Unterrichtsemotionen – eine latente State-Trait Analyse. 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Psychologie, Heidelberg, März 2017. BibTeX | RIS |
2016
|
Nett, Ulrike E. (2016). Diskussion der Beiträge des Symposiums "Nachhaltige Effekte von Strategietrainings selbstregulierten Lernens". 4. Tagung der Gesellschaft für Empirische Psychologie, Berlin, März 2016. BibTeX | RIS |
Respondek, Lisa, Nett, Ulrike E., & Seufert, Tina (2016). Herausforderung Studienbeginn: das Zusammenspiel von Kognitionen und Lern- und Leistungsemotionen. 50. Konferenz der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, September 2016. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Daschmann, Elena C., Goetz, Thomas, & Stupnisky, Robert H. (2016). How accurately can parents judge their children’s boredom in school?. Frontiers in Psychology, 7, 770. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.00770 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Nett, Ulrike E. (2016). Langeweile in der Schule – Verstehen und Vermeiden. Keynote, Interdisziplinäre Forschungssymposium Empirische Bildungsforschung (IFEB) der Stipendiaten der Studienstiftung des deutschen Volkes, Universität Augsburg, Augsburg, Oktober 2016. BibTeX | RIS |
Harter, A.-L. & Nett, Ulrike E. (2016). Students' emotion regulation before exams: an experience sampling study. SIG 8 Conference 2016, Thessaloniki, Greece, August 2016. BibTeX | RIS |
Harter, A.-L. & Nett, Ulrike E. (2016). Studienanfänger und die Prüfungsphase: eine Experience Sampling Studie über den Umgang mit Emotionen. DGPs Konferenz, Leipzig, September 2016. BibTeX | RIS |
Respondek, Lisa & Nett, Ulrike E. (2016). The importance of self-beliefs and achievement emotions for academic success of university freshmen: a structural equation approach to support freshmen. The Higher Education Conference, Amsterdam, Netherlands, July 2016. BibTeX | RIS |
Harter, A.-L. & Nett, Ulrike E. (2016). Vor der Prüfung Emotionen erfolgreich regulieren - eine Experience Sampling Studie [Poster]. GEBF, Berlin, März 2016. BibTeX | RIS |
2015
|
Respondek, Lisa, Goetz, Thomas, & Nett, Ulrike E. (2015). Beyond marks: perceived academic control and achievement emotions influence dropout and achievement. EARLI Conference, Limassol, Cyprus, August 2015. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Goetz, Thomas, & Hall, N. C. (2015). Daydreaming vs. value enhancement: situational impact on students' coping with boredom. Annual Meeting of the American Educational Research Association, Chicago, Illinois, April 2015. BibTeX | RIS |
Goetz, Thomas, Nett, Ulrike E., & Stupnisky, Robert (2015). How accurately can parents judge their children's boredom in school? Contrasting students' and parents' perceptions of boredom frequency, antecedents, and coping strategies. Annual Meeting of the American Educational Research Association, Chicago, Illinois, April 2015. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Goetz, Thomas, & Hall, N. C. (2015). How am I so bored? An empirical examination of boredom types, precursors, and coping strategies. 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cyprus, August 2015. BibTeX | RIS |
Respondek, Lisa & Nett, Ulrike E. (2015). Monitoring, Selbstwirksamkeit, Lernemotionen: bedeutsame Zusammenhänge in realen Lernsituationen. 15. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie (PAEPS), Kassel, September 2015. BibTeX | RIS |
Schrader, Claudia & Nett, Ulrike E. (2015). The impact of students' perception of control on trends in achievement emotions during learning with serious game. 9th Conference of the Media Psychology Division, Tübingen, September 2015. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. (2015). Wieviel trait steckt in State-Emotionen?. Gastvortrag, Lehrstuhl für Empirische Bildungsforschung, Universität Konstanz, Konstanz, Dezember 2015. BibTeX | RIS |
2014
|
Respondek, L., Amann, J., Gutmann, C., & Nett, Ulrike E. (2014). Fit für die Psychologie – mit Co-Piloten den Studieneinstieg bewältigen. In M. Krämer, U. Weger, & M. Zupanic (Eds.), Psychologiedidaktik und Evaluation X (pp. 105-112). Aachen: Shaker. PDF | BibTeX | RIS |
Goetz, Thomas, Frenzel, Anne C., Hall, Nathan C., Nett, Ulrike E., Pekrun, Reinhard, & Lipnevich, Anastasiya A. (2014). Types of boredom: an experience sampling approach. Motivation and Emotion, 38(3), 401-419. https://doi.org/10.1007/s11031-013-9385-y PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2013
|
Goetz, Thomas, Lüdtke, Oliver, Nett, Ulrike E., Keller, Melanie M., & Lipnevich, Anastasiya A. (2013). Characteristics of teaching and students' emotions in the classroom: investigating differences across domains. Contemporary Educational Psychology, 38(4), 383-394. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2013.08.001 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Goetz, T., Nett, Ulrike E., & Hall, N. C. (2013). Self-regulated learning. In N. C. Hall & T. Goetz (Eds.), Emotion, motivation, and self-regulation: a handbook for teachers (pp. 123-166). Bingley: Emerald. BibTeX | RIS |
2012
|
Nett, Ulrike E., Goetz, Thomas, Hall, Nathan C., & Frenzel, Anne C. (2012). Metacognitive strategies and test performance: an experience sampling analysis of students' learning behavior. Education Research International, 2012, 958319. https://doi.org/10.1155/2012/958319 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Goetz, Thomas, Nett, Ulrike E., Martiny, Sarah E., Hall, Nathan C., Pekrun, Reinhard, Dettmers, Swantje, & Trautwein, Ulrich (2012). Students' emotions during homework: structures, self-concept antecedents, and achievement outcomes. Learning and Individual Differences, 22(2), 225-234. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2011.04.006 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2011
|
Nett, Ulrike E. (2011). Coping mit Langweile im Unterricht: was Schüler tun, wenn sie "gar nichts machen". Gastvortrag, Lehrstuhl für Psychologie mit besonderer Berücksichtigung der pädagogischen Psychologie, Universität Augsburg, Augsburg, November 2011. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E., Goetz, Thomas, & Hall, Nathan C. (2011). Coping with boredom in school: an experience sampling perspective. Contemporary Educational Psychology, 36(1), 49-59. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2010.10.003 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
Goetz, T. & Nett, Ulrike E. (2011). Selbstreguliertes Lernen. In T. Goetz (Ed.), Emotion, Motivation und selbstreguliertes Lernen (pp. 144-185). Paderborn: Schöningh. BibTeX | RIS |
2010
|
Nett, Ulrike E., Goetz, Thomas, & Daniels, Lia M. (2010). What to do when feeling bored?. Learning and Individual Differences, 20(6), 626-638. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2010.09.004 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2009
|
Nett, Ulrike E. (2009). How do you cope with boredom? Common strategies for dealing with a negative emotion. Invited address, Department of Human Development, University of Maryland, College Park, USA, March 2009. BibTeX | RIS |
Nett, Ulrike E. (2009). The German school system – benefits and problems from a three track system. Invited address, seminar "Adolescent Development", Department of Human Development, University of Maryland, College Park, USA, March 2009. BibTeX | RIS |
2008
|
Frenzel, A. C. & Nett, Ulrike E. (2008). Berliner Intelligenzstrukturtest für Jugendliche: Begabungs- und Hochbegabungsdiagnostik (BIS-HB) von A. O. Jäger, H. Holling, F. Preckel, R. Schulze, M. Vock, H.-M. Süß und A. Beauducel (2006). [Göttingen: Hogrefe, Test komplett: € 528,00]. Diagnostica: Zeitschrift für Psychologische Diagnostik und Differentielle Psychologie, 54(4), 221-225. https://doi.org/10.1026/0012-1924.54.4.221 PDF | BibTeX | RIS | DOI |
2007
|
Reiss, K., Pekrun, R., Kuntze, Sebastian, Lindmeier, A., Nett, Ulrike E., & Zöttl, L. (2007). KOMMA: ein Projekt zur Entwicklung und Evaluation einer computergestützten Lernumgebung. Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, (83), 16-17. PDF | BibTeX | RIS | URL |
2005
|
Koerber, Susanne, Sodian, Beate, Thoermer, Claudia, & Nett, Ulrike E. (2005). Scientific reasoning in young children: preschoolers' ability to evaluate covariation evidence. Swiss Journal of Psychology, 64(3), 141-152. https://doi.org/10.1024/1421-0185.64.3.141 BibTeX | RIS | DOI |