Aldin Alijagic M.A.
Telefon: | +49 (0)821 598 5553 |
E-Mail: | aldin.alijagic@uni-auni-a.de () |
Raum: | 1016a (D) |
Sprechzeiten: | nach Vereinbarung |
Adresse: | Universitätsstraße 10, 86159 Augsburg |
Forschungsschwerpunkte
- Implizite und explizite Einstellung zu Heterogenität - Fokus auf Queer-Einstellungen
- Professionalität im Umgang mit Vielfalt und Heterogenität im Klassenzimmer
- Eye Tracking
Lebenslauf
Publikationen
Konferenzbeiträge (Peer-Reviewed)
Alijagic, A., Gegenfurtner, A. (2024, September). Implicit and explicit attitudes of pre-service teachers towards pupils of Turkish origin. Paper presented at the EARLI SIG 10, 21 & 25 conference, Bari, Italy.
Alijagic, A., Gegenfurtner, A. (2024, June). Implicit and explicit attitudes of pre-service teachers toward homosexual students. Poster presented at the Junior Researcher (JURE) conference of EARLI, Sevilla, Spain.
Alijagic, A. & Gegenfurtner, A. (2024, März). Implizite und explizite Einstellungen von Lehramtsstudierenden gegenüber homosexuellen Schüler*innen. Paper presented at the GEBF 2024 conference, Potsdam, Germany.
Gegenfurtner, A., Alijagic, A., Gabel, S., & Keskin, Ö. (2023, September). Implizite und
explizite Einstellungen von Lehramtsstudierenden zu Migrationshintergrund und sexueller Orientierung. Paper presented at the AEPF 2023 conference, Potsdam, Germany.
Gegenfurtner, A., Alijagic, A., Gabel, S., Keskin, Ö., Neubauer, J., & Dresel, M. (2023,
August). Implicit and explicit attitudes of pre-service teachers: The case of ethnicity and
sexuality. Paper presented at the EARLI 2023 conference, Thessaloniki, Greece.
Alijagic, A. (2023, February). Einstellung von Lehramtsstudierenden gegenüber homosexuellen
Schüler*innen. Paper presented at the GEBF 2023 Nachwuchstagung, Essen, Germany.
Journal Artikel and Buchbeiträge
Testers, L., Alijagic, A., Brand-Gruwel, S., & Gegenfurtner, A. (2024). Predicting Transfer of Generic Information Literacy Competencies by Non-Traditional Students to Their Study and Work Contexts: A Longitudinal Perspective. Education Sciences, 14(2), 117. https://doi.org/10.3390/educsci14020117