LEBENSLAUF
Beruflicher Werdegang
- Seit 04/2022 Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Professur für Pädagogik mit Schwerpunkt Vergleichende Bildungsforschung, Prof. Dr. Rita Nikolai, Universität Augsburg
- 07/2021 – 03/2022 Bildungsmentor, Erasmus Projekt CreAdult: Blended Learning-Based Creative Hub for Adult Refugees Vision Lernpunkte e.V. und Ludwig-Maximillians-Universität, München
- 09/2016 – 12/2017 Schulleitung private Gesamtschule Horizon International Bilingual School, Hanoi
- 07/2013 – 07/2016 Assistant Prof. Doctor Fakultät Erziehungswissenschaften, Graduate School Mevlana Universität Konya, Türkei
- 09/2003 – 06/2013 Gründung und Schulleitung Gesamtschule Fountain International School, Metro Manila, Philippinen
- 10/2003 – 07/2013 Englischlehrer Vastochniy Gymnasium Sibay, Russische Föderation
Akademische Ausbildung
- 06/2011 – 06/2013 Jose Rizal Universität Manila, Philippinen; Fakultät Erziehungswissenschaften; Abschluss: Doktor der Erziehungswissenschaften Promotionsthema: „Analysis of the Relationship among Leadership Styles, School Culture and Student Achievment“
- 03/2007 – 06/2011 Trinity University of Asia, Manila, Philippines; Fakultät Erziehungswissenschaften und Kommunikation; Abschluss: Master of Arts in Education, major in Communication Arts (Englisch); Masterthesis: „Assessing the oral Englisch proficiency of he Faculty of Fountain international School: Inputs to in-service training“
- 03/2003 – 04/2007 Dagestanische Staatliche Pädagogische Universität, Russische Föderation; Fakultät Bildungswissenschaft, Studiengang Fremdsprachen; Abschluss: Bachelor der Bildungswissenschaft, Lehrer für Englisch
Fort- und Weiterbildungen
- 01/2021 – 10/2021 Coordinator in International Project Management; GNE Gesellschaft für Nachhaltige Entwicklung, Witzenhausen; Abschluss: Coordinator in International Project Management
Publikationen
Artikel in Zeitschriften
- Özdemir, Yusuf/Polat, Seyat (2024). Teachers with a refugee background work as educators in Germany; Journal of Education and Learning (EduLearn), Vol 18, No 4. Link
- Özdemir, Yusuf (2021). Analysis of the Relationship among Leadership Styles, School Culture and Student Achievement; Journal of Research in Social Sciences and Language, 1 (1), 77-90. Link
- Özdemir, Yusuf (2017). Assessing Students Loyalty in School Environment; International Journal of Management and Applied Science (IJMAS), 3 (11), 8-12. ISSN: 2394-7926 Link
- Özdemir, Yusuf (2016). Students Perceptions on Public High-School Teachers' Classroom Management and Democratic Attitude; Youth Research Journal, Ankara, 4 (10), 186-197. Link
-
Kurt, Ibrahim/Özdemir, Yusuf (2015). The challenges of schools according to social changes. Journal Of Qafqaz University- Philology and Pedagogy, 3 (2), 182-188. Link
- Özdemir, Yusuf (2015). Narcissism in Organizational Contexts of Selected State Schools in Konya Province. Mevlana; International Journal of Moral and Values Education (MIJMVE), 2 (2), 1-9. ISSN: 2148-9076 Link
- Özdemir, Yusuf (2013). Assessing the oral English proficiency of the Faculty of Fountain International School: Inputs to in-service training Mevlana; International Journal of Education, 3 (4), 127-137. Link
Lehrveranstaltungen
(Angewandte Filter: Semester: aktuelles | Dozenten: Yusuf Özdemir | Vorlesungsarten: alle)
Name | Semester | Typ |
---|---|---|
B.A. Vertiefungsmodul 1: Kindheit und Jugend | Wintersemester 2024/25 | Seminar |
M.A. Schwerpunktmodul 2 - Heterogenitätsdimensionen | Wintersemester 2024/25 | Seminar |
PÄD-8010 & PÄD-9010: Becoming Innovative in Schools and Educational Organizations: Educational Management, Teamwork, and Organizational Dynamics | Wintersemester 2024/25 | Seminar |